De (toekomstige) samenleving een beetje mooier maken voor kwetsbare kinderen en jongeren, daar gaat het mij om.
Ik gun ieder kind het om zijn of haar talenten en ware potentieel te ontdekken, aan de hand van voortreffelijke pedagogisch medewerkers en leraren. Daar lever ik als allround onderzoeker en adviseur bij Sardes sinds 2006 met veel plezier en toewijding mijn bijdrage aan.
Monitoring, evaluatie en (beleidsmatig en praktijkgericht) onderzoek naar onder andere de kwaliteit van de kinderopvang, (gemeentelijk) onderwijsachterstandenbeleid / gelijke kansen, educatieve kwaliteit, de lerende organisatie en inclusiever onderwijs.
Aan mij heb je een geëngageerde ‘kritische vriend’. Lastige vragen ga ik niet uit de weg. Ik ben intrinsiek gemotiveerd om goede dienstverlening te bieden op het gebied van innovatie, onderzoek, advisering. Ik werk snel, ben accuraat en hanteer hoge kwaliteitsstandaarden. Ik lever informatieve en bruikbare producten en diensten. Pas als jij tevreden bent, dan ben ik dat ook.
Wetenschap, beleid en praktijk mag verbinden. Ik schakel makkelijk tussen de diverse niveaus en perspectieven en ben daardoor een goede gesprekspartner voor bestuurders, leidinggevenden, managers, beleidsmakers, wetenschappers en praktijkprofessionals.
De beweging naar inclusiever onderwijs. Vroeger werden kinderen en jongeren met heel diverse ondersteuningsbehoeften bij voorkeur uit elkaar gehaald en in aparte schooltypen onderwezen. Vandaag de dag kunnen leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften een regulier schooldiploma halen. Ik kan daar enorm van genieten en maak een diepe buiging voor alle professionals die dit mogelijk hebben gemaakt.
Een hoogwaardig kwalitatief aanbod in de voor- en vroegschoolse periode vergroot de ontwikkelingskansen van kinderen blijvend. Sardes verbindt wetenschappelijke inzichten aan beleid en praktijk.
Overgangen zijn spannende momenten voor kinderen en ouders, want er begint een nieuwe fase. Wij geloven dat professionals in deze overgangsperiodes hét verschil kunnen maken voor kinderen.
De gemeente Den Haag heeft de intentie om alle leerlingen uit het vo de kans te
bieden om hun talenten optimaal te ontwikkelen en een goede schoolcarrière te doorlopen.
In het LKK-rapport ‘Knelpunten, werkbeleving en de gevolgen van COVID-19 in de kinderopvangsector’ uit juni 2023 worden enkele belangrijke ontwikkelingen bevestigd. Denk hierbij aan ziekteverzuim, de toegenomen personeelskrapte en schaalvergroting in de sector.
Op verzoek van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft LKK verdiepende analyses gedaan op eerder verzamelde gegevens in de gastouderopvang, resulterend in dit rapport.
Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.