Het organiseren van een passend onderwijsaanbod voor nieuwkomersleerlingen is een complexe taak, waarin diverse partijen een rol spelen. Om handvatten te bieden bij de uitdagingen die dit met zich meebrengt, hebben wij onze kennis over (de organisatie van) kinderopvang en onderwijs voor nieuwkomerskinderen verzameld in deze nieuwsbrief.
Tegelijkertijd aan leesbevordering en cultuureducatie werken? Dat kan! Maar hoe zorg je voor betekenisvolle combinaties? Wat zijn verbindende elementen? En hoe ziet de combinatie er in de praktijk uit? LKCA en Stichting Lezen vroegen Sardes om op zoek te gaan naar praktijkvoorbeelden.
Sardes zet al jaren in op krachtig taalbeleid in een doorgaande lijn voor kinderen en jongeren van 0-18 jaar. In deze nieuwsbrief lees je meer over taalstimulering van ‘absolute beginners’ in de Nederlandse taal in de voor-en vroegschool, nieuwe ontwikkelingen in onze Taal100-projecten, de kracht van taalgericht vakonderwijs in het vo en meertaligheid als een onderlegger voor taalstimulering en gelijke kansen.