Sardes geeft regelmatig pubicaties uit over actuele thema’s.
Sardes geeft regelmatig pubicaties uit over actuele thema’s.
Een gesprek met onderzoeker IJsbrand Jepma en directeur Gert Geertsma over de relatie tussen onderwijsachterstandenbeleid en inclusief onderwijs. Zij delen hun inzichten, ervaringen en hun visie op inclusief en kansrijk onderwijs voor alle leerlingen.
Hoe kunnen leesbevordering en cultuureducatie beter gekoppeld worden? Met deze vraag kwamen de Stichting Lezen en LKCA bij Sardes. We verzamelden voorbeelden en trokken conclusies. Die zijn te lezen in deze rapportage.
Het is van groot belang dat toekomstige leerkrachten zelfvertrouwen ontwikkelen om muziekactiviteiten uit te voeren voor en met hun leerlingen. Dat begint met goed muziekonderwijs op de pabo voor iedere student. Sardes en Oberon onderzochten, samen met Michel Hogenes van de Haagse Hogeschool, in opdracht van het FCP, in hoeverre de doelen van de hiervoor beschikbaar gestelde subsidieregeling zijn bereikt.
“Wat wil jij graag doen, maken, weten of voor elkaar krijgen?” Op die vraag geven leerlingen verrassende antwoorden over hun persoonlijke ambities. Hiervan krijgen zij energie en zin om zichzelf te ontwikkelen. Alleen weten ze vaak niet hoe ze dit aanpakken. Daar helpt de Ambitieclub bij.
Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.