Door mensen op hun betrokkenheid aan te spreken, komen we tot de kern van de samenwerking.
Ik ben Frank Studulski. Sinds 2001 ben ik werkzaam bij Sardes en begeleid ik scholen, kinderopvangorganisaties en gemeenten die worstelen met verschillende verwachtingen in de onderlinge samenwerking. Ik reik nieuwe perspectieven op de educatieve praktijk aan en verhelder organisatorische en inhoudelijke vraagstukken.
Door mensen op hun betrokkenheid aan te spreken, komen we tot de kern van de samenwerking. Die samenwerking is nodig om kinderen kansen en een brede ontplooiing te bieden, zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot zelfstandig denkende en handelende personen.
Een verbindend gesprek met professionals uit verschillende sectoren over: het integraal kindcentrum, inclusie, voor- en vroegschoolse educatie, gelijke kansen, onderwijshuisvesting en voorzieningenplanning.
Ik vind het belangrijk om eerst naar de mensen te luisteren: wat is de situatie, wat zijn de motieven en de angsten? Pas dan gaan we kijken naar manieren om daar mee om te gaan en om een situatie te creëren die beter aansluit bij de wensen.
Artikelen of rapporten mag schrijven. De puzzel, redenering en onderbouwing vind ik een uitdaging. Ook sta ik graag voor de groep om samen een denkproces door te maken, gericht op het ontdekken van nieuwe perspectieven.
Als ik mensen zie groeien of veranderen in projecten of tijdens een opleiding. Excellentie ontstaat door samen aan oplossingen te werken. Door pijnpunten te durven benoemen en eerlijke feedback te geven, kom je samen tot nieuwe oplossingen die tot betere kwaliteit leiden.
Sardes ondersteunt het Rijk, gemeenten, schoolbesturen en kinderopvang bij het optimaliseren van het onderwijsachterstandenbeleid (OAB).
De rijke schooldag klinkt heel nieuw, maar er is de afgelopen 30 jaar al hard gewerkt aan vormen van uitbreiding van de schooldag. Denk aan de verlengde schooldag bij de brede school, maar ook leertijdverlenging in de grotere steden, zoals Rotterdam en Den Haag. In deze korte brochure brengen we deze ervaringen bijeen, zodat lokale partijen hiervan kunnen profiteren.
Wat is effectief in het bestrijden van achterstanden en wat kunt u als school doen? Frank Studulski gaat in dit artikel in op voor- en vroegschoolse educatie, schakelklassen, de Brede School Academie en ouderbetrokkenheid.
In de bundel ‘Scheuren in het fundament. De toekomst van kinderopvang en funderend onderwijs’ delen auteurs als Mark Levels, Eddie Denessen, Sietske Waslander en Marc van der Meer, hun kijk op het huidige onderwijs en de kinderopvang. Zij beantwoorden vragen als: wat moet er veranderen in de inhoud en de organisatie? Waarom? Hoe moeten innovaties tot stand komen? En wie spelen daarbij een rol?
Sardes bestaat uit een groep enthousiaste professionals die vanuit verschillende disciplines en achtergronden willen bijdragen aan verbetering van onderwijs, opvang en zorg.
Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.