Mensen die tegen de stroom inzwemmen en het initiatief nemen en de durf hebben om projecten op poten te zetten die de gaten invullen die door overheden vaak nog over het hoofd worden gezien. Die mensen inspireren mij!
Ik ben Sien en ik werk sinds september 2022 bij Sardes. Ik ben opgeleid tot econoom aan de Katholieke Universiteit van Leuven en werkte hierna een tweede master in Social Inequalities af aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik heb een grote interesse in de impact van demografische ontwikkelingen en verschillen op de maatschappij en vind het daarbinnen vooral interessant om de interactie tussen het onderwijssysteem en verschillende vormen van sociale ongelijkheid onder de loep te nemen.
Ik houd ervan om aan een nieuwe taak te starten met een duidelijk overzicht. Ik start daarom graag met het uitzetten van krijtlijnen aan de hand van de informatie die ik al heb en probeer me vervolgens meer te verdiepen in de opdracht door me verder in te lezen. Ik vind het belangrijk om dicht bij de kern van de zaak te blijven en hecht veel belang aan de input van alle actoren. Daarnaast houd ik er ook van om anderen uit te dagen om een kritische houding aan te nemen om zo dan uiteindelijk een interessante en verrijkende visie op de opdracht te verkrijgen.
Een veelheid aan informatie kan vertalen naar een overzichtelijk en relevant geheel. Hoewel ik vaak geïntrigeerd ben door grote maatschappelijke vraagstukken, socio-economische theorieën en datasets, is er naar mijn mening niks belangrijker en interessanter dan om deze ook steeds weer te kunnen terugkoppelen naar echte verhalen uit de praktijk. De synthese van en interactie tussen beide is voor mij cruciaal om stappen te ondernemen die het verschil maken en is ook wat mij elke dag weer motiveert in mijn werk!
Sociaal ondernemerschap! Mensen zoals jij en ik die tegen de stroom inzwemmen en het initiatief nemen en de durf hebben om projecten op poten te zetten die de gaten invullen die door overheden vaak nog over het hoofd worden gezien. Ze inspireren niet alleen anderen om hetzelfde te doen maar leggen de eerste stenen van het pad richting een bredere maatschappelijke verandering.
De onderwijs- en opvangwereld is in beweging. Dat vraagt om strategisch leiderschap. Wij ondersteunen bestuurders en schoolleiders bij hun strategische rol.
Hoe gaat het met het 960 uur ve-aanbod en de komst van de pedagogisch beleidsmedewerker? Is dit in de verschillende gemeenten doorgevoerd? En hoe ziet dit eruit? Dat en meer zie je in deze infographic.
Hoe staat het ervoor met het aanbod van ve voor doelgroeppeuters? En met de invoering van de pedagogisch beleidsmedewerker? Dat en meer zie je in deze infographic.
Sardes, Oberon en Cebeon hebben een beschrijving gemaakt van praktijkvoorbeelden in de voorschoolse educatie in vijf verschillende gemeenten.
Sardes bestaat uit een groep enthousiaste professionals die vanuit verschillende disciplines en achtergronden willen bijdragen aan verbetering van onderwijs, opvang en zorg.
Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.