Beheersing van basisvaardigheden – zoals lezen, schrijven, rekenen, digitale geletterdheid en burgerschap – vormt de sleutel tot schoolsucces, kansen op de arbeidsmarkt en maatschappelijke participatie. In dit kader onderzoeken Sardes en SEO Economisch de implementatie en ervaren effecten van de subsidieregeling ‘Verbetering basisvaardigheden’.
In dit artikel gaan we in op het didactisch handelen dat daarvoor nodig is. We besteden daarbij aandacht aan de onderbouw, de middenbouw en de bovenbouw van de basisschool. Daarnaast gaan we in op de houding en de verwachtingen van de leerkracht, die effect hebben op de taalontwikkeling.
Gemeenten krijgen onderwijsachterstandsmiddelen van het Rijk om VE te regelen; kinderopvangpartijen krijgen bekostiging van de gemeente en organiseren het aanbod. Maar hoe staat het met de uitvoering van het landelijke beleid?
Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.