Kennisgedreven onderwijs: onderzoek naar evidence-informed werken in het funderend onderwijs

Sardes en SEO Economisch Onderzoek hebben, in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, een onderzoek uitgevoerd naar de stand van zaken omtrent evidence-informed werken in het funderend onderwijs. Hierbij is gekeken naar hoe vaak en op welke manier wetenschappelijke inzichten worden toegepast in het onderwijs, en waar de uitdagingen liggen.

Centraal in het onderzoek staan de volgende onderzoeksvragen:

  1. Wat is de huidige stand van zaken qua kennis en vaardigheden, attitude en gedrag van
    onderwijsprofessionals (a. schoolleiders, b. leraren en c. intern begeleiders (primair onderwijs)/
    ondersteuningscoördinatoren (voortgezet onderwijs)) in het funderend onderwijs met betrekking tot
    evidence-informed werken?
  2. Welke kansen en knelpunten zijn er momenteel om evidence-informed werken in het funderend
    onderwijs verder te bevorderen?
  3. Welke kennis- en ondersteuningsbehoeften zijn er bij scholen en onderwijsprofessionals en op welk
    vlak is extra inzet wenselijk?

Download het rapport via de knop rechts.

Onze nieuwste publicaties