Met mijn achtergrond in neurowetenschappen begrijp ik dat investeren in de vroege ontwikkeling van kinderen een krachtige en duurzame manier is om gelijke onderwijskansen te bevorderen.
Gemotiveerd om aan gelijke kansen voor kinderen en jongeren bij te dragen, heb ik de master Youth, Education, and Society afgerond. Tijdens deze master heb ik mij verdiept in multiculturele vraagstukken rondom kinderen, jongeren en onderwijs, met een bijzondere focus op educatieve programma’s voor kinderen die opgroeien in humanitaire crisissituaties. Mijn ervaring varieert van het ondersteunen van asielzoekers tot het begeleiden van kinderen en jongeren, zowel binnen als buiten het klaslokaal.
Onderzoek, advies en evaluatie van initiatieven die gericht zijn op het bevorderen van onderwijskansen, inclusie en maatschappelijke betrokkenheid. Ik zet mijn ervaring en kennis in om praktische oplossingen te vinden voor maatschappelijke vraagstukken rondom onderwijsachterstanden, de multiculturele samenleving en nieuwkomers.
Ik werk gestructureerd, kritisch en doelgericht. Door goed voorbereid en open-minded te zijn, kan ik orde brengen in complexe situaties of bij uitdagende vraagstukken. Communicatie en samenwerking staan voorop om tot duurzame en impactvolle resultaten te komen.
Bij kan dragen aan praktijkgerichte onderzoeks- en ondersteuningsvraagstukken, waarbij wetenschappelijke kennis gekoppeld wordt aan de praktijk met oog op het maken van een positieve impact voor kinderen en jongeren. Ik haal voldoening uit het werken aan vraagstukken die bijdragen aan gelijke onderwijskansen voor ieder kind, of dit nu op het gebied van voor- en vroegschoolse educatie, taalontwikkeling, nieuwkomersonderwijs of inclusiviteit is.
Het werken in multiculturele omgevingen en het inzetten van onderwijs als middel om inclusie en kansen te bevorderen. Het idee dat we door te investeren in (jonge) kinderen de basis leggen voor hun toekomst, motiveert mij dagelijks.
Sardes ondersteunt het Rijk, gemeenten, schoolbesturen en kinderopvang bij het optimaliseren van het onderwijsachterstandenbeleid (OAB).
Een hoogwaardig kwalitatief aanbod in de voor- en vroegschoolse periode vergroot de ontwikkelingskansen van kinderen blijvend. Sardes verbindt wetenschappelijke inzichten aan beleid en praktijk.
Toegankelijk en betekenisvol onderwijs voor iedereen, dat is het streven van inclusief onderwijs. Samenwerkingsverbanden, schoolbesturen en gemeenten verleggen hun focus van passend naar inclusief onderwijs.