Het onderwijs naar een hoger niveau tillen, daar ga ik voor. Ik vind het mooi om te zien dat onze klanten eerst met, en daarna zonder onze hulp dit hogere niveau vasthouden en verder ontwikkelen.
Voor onderwerpen die te maken hebben met gelijke kansen, primair onderwijs en professionalisering op de werkvloer. Ik sta open voor een goed gesprek of het opzetten van een evaluatie/monitor/onderzoekstraject rondom deze thema’s.
Gestructureerd en transparant. Samen bepalen we waar we naartoe werken en er is altijd ruimte voor feedback en evaluatie.
Perspectieven van anderen mee laat wegen in discussies. Zelf ben ik basisschoolleerkracht geweest, waardoor ik het perspectief van de leerkracht, waar dat nodig is, mee laat wegen in mijn projecten.
De hobbels die je neemt op weg naar je einddoel. Een proces loopt niet altijd even soepel. Soms kom je een hobbel tegen die groot lijkt. Maar als je doorzet, dan zie je vanzelf de daling die ingezet wordt. Soms hoef je de hobbel niet eens te beklimmen, maar alleen te verplaatsen.
Sardes ondersteunt het Rijk, gemeenten, schoolbesturen en kinderopvang bij het optimaliseren van het onderwijsachterstandenbeleid (OAB).
Stimuleren van de taalvaardigheid van (jonge) kinderen helpt hen in hun ontwikkeling. Taal is een belangrijke pijler in de activiteiten van Sardes.
Een kwartier of langer vrij lezen is op bijna alle scholen vast geworteld in het rooster in de vorm van onbegeleid vrij lezen. Voor een flinke groep leerlingen werkt dit echter averechts, schrijft Emiel Helmich in zijn artikel ‘De mythe van het vrij lezen’ in vakblad JSW (JSW 4, 2023).
Sardes bestaat uit een groep enthousiaste professionals die vanuit verschillende disciplines en achtergronden willen bijdragen aan verbetering van onderwijs, opvang en zorg.