Iedereen verdient een eerlijke kans om tot bloei te komen. Daar wil ik samen met anderen naartoe werken.
Ik heb een hart voor gelijke kansen voor kinderen in het onderwijs. Ik ben ervan overtuigd dat dit het beste bereikt kan worden met inzet op verschillende fronten, zoals in de thuissituatie, op school en op overheidsniveau. Voor kinderen vanaf de geboorte tot en met 18 jaar. Ik zet met plezier mijn expertise over onderzoek en onderwijskundig meten in voor gelijke kansen. Ook leer ik graag nieuwe dingen om verder te komen op deze en andere gebieden.
Vraagstukken rondom onderwijsachterstandenbeleid (OAB) in de breedste zin van het woord. Ik zet me in voor verschillende thema’s binnen OAB van het jonge kind (0-6 jaar) tot en met middelbare scholieren. Denk bijvoorbeeld aan monitoren voor gemeenten op het gebied van voor- en vroegschoolse educatie (vve), resultaatafspraken vve, of landelijke onderzoeken in opdracht voor het ministerie van OCW. Ook kunnen gemeenten advies en op maat te krijgen voor vragen rondom OAB.
Ik benader mensen en projecten vanuit nieuwsgierigheid en betrokkenheid. Ik werk nauwkeurig, laat alle informatie diep tot me doordringen en neem verschillende perspectieven in. Zo kan ik goed analyseren welke vragen beantwoord moeten worden. Het geeft me ook de ruimte om de opdracht in een groter geheel te bekijken: wat kunnen we gebruiken uit soortgelijke situaties en welke unieke aspecten zijn er?
Samen met collega’s, opdrachtgevers en/of anderen aan een gezamenlijk doel werk. Ook leg ik graag verbanden tussen stukjes informatie om tot nieuwe inzichten te komen.
Nieuwe dingen leren en ervaren, anderen met passie horen spreken en muziek.
Ontdek de impact van ‘Lezen op Recept’, een leesbevorderingsprogramma gericht op kinderen van 0-4 jaar en hun ouders. Dit rapport biedt een gedetailleerde evaluatie van de pilot, die laaggeletterdheid wil voorkomen door voorleesgedrag en taalontwikkeling te stimuleren.