Ik maak me sterk voor het verbinden van wat we weten uit onderzoek met de keuzes die we maken in het beleid, zodat we het voor alle kinderen in Nederland elke dag een beetje beter doen.
Ik denk graag goed en kritisch na over wat een project moet opleveren: waar help ik jou als opdrachtgever nou écht mee? Die zoektocht begint al bij het eerste gesprek, maar het blijft relevant om die vraag ook tijdens het project te blijven stellen. Het eindresultaat is maatwerk, waar jij zelf weer mee vooruit kan.
Van complexe maatschappelijke vraagstukken iets overzichtelijks en grijpbaars kan maken, zodat de complexiteit niet verlamt maar er handelingsperspectief ontstaat. Het liefst visueel aantrekkelijk vormgegeven in een mooi model, dat voor iedereen herkenbaar is. Zoals bijvoorbeeld de inclusieladders, een praktisch hulpmiddel waarmee je als school, bestuur of samenwerkingsverband in kaart brengt waar je staat en wat de gedeelde ambities zijn.
Het werken met bestuurders en beleidsmakers die het lef hebben om de dingen anders aan te pakken. Zij gaan verder dan wat er van hen verwacht wordt, omdat ze weten dat er nog een wereld te winnen is. Zij willen het verschil maken voor kinderen in Nederland, gewoon omdat ze de mogelijkheden zien en wegkijken geen optie is.
De onderwijs- en opvangwereld is in beweging. Dat vraagt om strategisch leiderschap. Wij ondersteunen bestuurders en schoolleiders bij hun strategische rol.
Een onderwijssysteem dat rekening houdt met unieke interesses, vaardigheden en ondersteuningsbehoeften van leerlingen. Dat is inclusief onderwijs. De transitie naar dit onderwijssysteem kent uitdagingen, maar biedt ook veel mooie kansen.
In deze aflevering praat Sanne Spiero (projectleider Alliantie Kinderarmoede) met Evita Lagerwaard en Inge Özertem-Prevoo over wat je als school kunt doen om kinderen en ouders die minder geld te besteden hebben te helpen en deze kinderen gelijke kansen te bieden.
De Sardes Special ‘Perspectief op inclusief in het onderwijs’ is en tijdschrift vol praktijkvoorbeelden van onderwijsspecialisten, voorlopers en ervaringsdeskundigen.
Er komt veel kijken bij het vormgeven van onderwijs voor een kind met extra ondersteuningsbehoeften. Dat merkte ook Sandra. Haar oudste zoon is nu 11 jaar en heeft kenmerken die bij ASS passen. Met veel ondersteuning heeft hij onderwijs op een reguliere basisschool gevolgd. Waarom Sandra dit zo belangrijk vond, en wat hiervoor nodig was, vertelt ze in een openhartig gesprek met Sanne Spiero.
Sardes bestaat uit een groep enthousiaste professionals die vanuit verschillende disciplines en achtergronden willen bijdragen aan verbetering van onderwijs, opvang en zorg.
Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.